Om HSK / Klubben / Generalforsamling 2023

2) Valg af stemmetællere
- Karina Leed

3) Bestyrelsens beretning for det forløbne år til godkendelse
- Formandens beretning blev godkendt.

4) Forelæggelse af revideret regnskab og status for det forløbne år til godkendelse.
- Regnskabet blev godkendt.

5) Fastsættelse af kontingent
- Kontingentet fortsætter uændret.

6) Behandling af indkomne forslag
- Ingen forslag.

7) Valg af formand (vælges for to år)
På valg er Mie Bigum, der er villig til genvalg og blev valgt.

8) Valg af øvrige bestyrelsesmedlemmer (vælges for to år)
- Jace Champney, der ikke genopstiller. Gitte Timmermann er valgt.
- Hanne Mønster, er ikke genvalgt, Grete Sørensen er valgt.

9) Valg af 2 suppleanter til bestyrelsen (vælges for et år)
- Anita Bigum, der er villig til genvalg og blev valgt.
- Mikkel Schmidt, genopstiller ikke. Hanne Mønster er valgt.

10) Valg af 1 revisorer (vælges for et år)
- Karina Leed, der er villig til genvalg og blev valgt.

11) Eventuel

Formandens beretning 2022
Den 26.03.2023

Det har været en travl sæson 2022 i Horsens Rulleskøjteklub. Vores medlemstal for 2022 har været på 40 medlemmer.

Stævner 2022
Klubben har deltaget i en række stævner i 2022, heriblandt FRISK CUP i marts i Frederikssund, DM/LM i juni i Næstved og Danish Cup i november i Kalundborg. Det har resulteret i at vores løbere er hjemvendt med hhv. 10 guldmedaljer, 9 sølvmedaljer og 3 bronzemedaljer. I alt 22 medaljer. Det kan vi godt være stolte af taget i betragtning af at vi året før i 2021 fik 6 medaljer med hjem. Bag medaljeregnen står der et stærkt trænerteam bestående af hjælpetrænere og trænere. De skal have et kæmpe skulderklap.

I 2022 måtte vi desværre også se os nødsaget til at aflyse vores eget stævne den 17. september. Det viste sig, at der desværre ikke var dommere nok til at vi ville kunne afholde stævnet. Vi håber og krydser fingre for, at vi har dommere nok til
at afholde stævnet i 2023, når klubben kan fejre 10-års fødselsdag.

Horsens Kommunes idrætspris 2021
Den 30. marts 2022 blev der afholdt Horsens Kommunes idrætsprisuddeling 2021 i Forum Horsens. Hold 5 løberne lavede en lille opvisning imens publikum ankom. Vi skulle hædre klubbens landsmestre og danmarksmestre fra forskellige foreninger. Vores klub havde Astrid Islin Bendixen, Benedikte Timmermann Kjeldsen, Ella Lindholmen Sørensen og Molly Folke Bendstrup, som skulle hædres.

Berlin tur maj 2022
Vores venskabsklub havde inviteret os til vores årlige træningsseminar i Berlin i Kr.himmelsfartsferien. Men da fristen for tilmelding var i sidste øjeblik, så var det en lille gruppe af løbere fra hold 5 samt nogle forældre, der valgte at rejse afsted.

Sommerafslutning den 26. juni 2022
Vi sluttede forårssæsonen af med en sommerafslutning. Der var bagt kager og brygget kaffe. Løberne lavede en opvisning og Astrid Islin Bendixen snuppede vandrepokalen og Maya B. Munk flidspokalen.

Opstart af efterårssæsonen 2022
Vi åbnede dørene op for efterårssæsonen den 14. august 2022 og tog imod mange nye medlemmer på hold 1.

Sponsorater 2022
Vi havde ansøgt om sponsorater hos hhv. Insero Horsens og hos DIF & DGI´s foreningspulje og her blev vi bevilget hhv. 2.500 kr og 25.000 kr.

Arrangementer i efteråret 2022
Efterårssæsonen bød også på en række arrangementer. Heriblandt foreningernes dag i Bytorv Horsens den 17. september 2022. Vi havde slæbt et bord, flyers rulleskøjter og diverse reklamer med til arrangementet. Vi fik lov til at stå foran en legetøjsbutik i Bytorv Horsens og løberne fik lov til, at rulle rundt inde i butikken og rundt i centeret. Vi fik delt en masse flyers ud og reklameret lidt for klubben.

Den 13. oktober 2022
afholdte vi for første gang Rulledisco. Løberne var inviteret til fællesspisning med pizza og de fik herefter mulighed for at rulle rundt til disco musik. Det var en rigtig hyggelig eftermiddag/aften.

Den 23. oktober 2022
havde bestyrelsen arrangeret et hyggestævne, da der havde været efterspørgsel efter flere prøve stævner. Der var udarbejdet en tidsplan for stævnet og 18 løbere var tilmeldt. Løberne fik vist deres programmer/rækkefølger og shows.

I november 2022
blev Ella Lindholmen Sørensen og Molly Folke Bendstrup udtaget af landstræneren på Bruttotruppen til Interland Cup i Frankrig. Stævnet blev live streamet, så vi kunne følge med og heppe på dem hjemmefra lille Danmark. De klarede det begge rigtig flot.

I efteråret blev der også plads til rensning af klubbens 105 par rulleskøjter. Der skulle have været afsat et par søndage, da de fleste rulleskøjter trængte til en kærlig hånd. Men sammen er vi stærke og med stor forældrehjælp klarede vi det på en søndags træning.

Midt i alle arrangementerne havde vores kasserer Tina Thurø Askholm fået en ide om, at vi skulle sælge bambus strømper, hvor overskuddet skulle gå til Berlin turen 2023. Klubben formåede, at indsamle 22.500 kr. til Berlinturen 2023, hvor bestyrelsen stod for 2/3 del af salget.

Juleafslutning
Vi slutter sæson 2022 af med en juleafslutning. Der blev både tid til programmer og shows og ikke mindst lidt dans rundt om juletræet. Herudover fik vi også overrakt årets frivillig i kunstrulleskøjteløb 2022 til Jace Champney. Meget velfortjent.

Med disse ord vil jeg slutte af med en stor tak til alle løbere, trænere og forældre.Derudover skal der lyde en stor tak til vores bestyrelsesmedlemmer, som gør et kæmpe stykke arbejde for løberne i klubben.

Formand, Horsens Rulleskøjteklub
Mie Bigum
Horsens Rulleskøjteklub | Ravnebjerget 12, Søvind - Ruller i Søvindhallen, 8700 Horsens  | Tlf.: 29700194 | 8700hsk2015@gmail.com